Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Sobre el bosc lacti
Traducció d’Albert Mestres

Dic Edwards


  
Tematiques:  
Idioma:  
Catala
Col·lecció:  
Volum:  
19
Enquadernació:  
Rústica.
Edició:  
octubre 2003
Format:  
12 x 16,5
Tintes:  
Negre.
Pàgines:  
104
ISBN:  
8495985497
Preu:  
9 €
Stock:  
Disponible


Parteix de Sota el Bosc Lacti, l’obra de teatre radiofonic que va fer universal el poeta Dylan Thomas (1914- 1953), paradigma de la gal.lesitat contemporania i la seva crisi d’identitat, ja que malgrat ser un dels maxims símbols de Gal·les no va escriure mai en gal·les i representa els gal·lesos que no són ni anglesos ni s’identifiquen amb la llengua gal·lesa.
Huw Pugh, el personatge que a l’obra de Thomas enverina la seva dona, es veu atrapat en el paper el dia de la primera retransmissió radiofonica de l’obra el 1954, i fuig de Gal·les abandonant la dona. Al vaixell cap a America coneix Sinead, una irlandesa del nord que vol oblidar la seva identitat nacional a causa de la sang vessada. A Nova York intenten iniciar una vida en comú a partir de la integració i la nova identitat, pero Huw esta empresonat en les paraules de Thomas i no pot escapar. Només Sinead, tornant a Gal·les, al mateix Bosc Lacti, i alliberant el mateix Thomas de la propia obra i la mixtificació que representa, podra anul·lar la maledicció de Huw.
Faula sobre la identitat cultural, reflexiona sobre el pes de la historia i al invenció d’aquesta, a través d’una historia d’amor, que esdevé la força redemptora.



Dic Edwards
Dic Edwards va néixer a Cardiff (Gal·les) el 1953. S’han estrenat a tot el Regne Unit més de vint obres seves. És fellow escriptor creatiu de la Lampeter University. Viu amb la seva dona i la seva filla a Aberaeron, a costa oest de Gal·les. Destaquen entre la seva producció At The End Of The Bay (1982), Regan (1991), Casanova Undone (1992), Wiitgesnstein’s Daughter (1993), Lola Brecht (1996), Antigone Now (2000) i darrerament Franco’s Bastard (2002), que ha suscitat fortes polemiques entre els nacionalistes gal·lesos.
El teatre d’Edwards, que es considera seguidor d’Edward Bond, va representar als anys vuitanta una sotragada en l’esmorteit panorama del teatre en angles de Gal·les, on existeix una important tradició de teatre d’aficionat. Preocupat per la qüestió identitaria i pels conflictes socials, Edwards escriu sobre els diferents aspectes de la marginalitat dels que anomena “desnonats” en un registre que s’inscriu entre el realisme i el lirisme.

Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici