Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Schwarze liebe


Marcel Pey
Vanessa Pey


  
Tematiques:  
Idioma:  
Catala
Col·lecció:  
Volum:  
19
Enquadernació:  
Rústica.
Edició:  
abril 2006
Format:  
12,5 x 15
Tintes:  
Color.
Pàgines:  
72
ISBN:  
8496366928
Preu:  
9 €
Stock:  
Disponible


Marcel Pey és l’avantguardista catala més acreditat. Des dels seus inicis en l’underground i el pop art, ha treballat un estil llampant i esmolat i ha construit un univers mític en que dominen la contemporaneitat més extrema —sovint derivada cap al futurisme—, la crueltat, la solitud, l’amenaça i la mort. En aquest llibre respon a la invitació de Vanessa Pey amb una serie de poesies característiques de la seva trajectoria que han provocat una contestació de la fotografa, en un refinat joc de correspondencies. Una constant provocació visual i verbal.




Marcel Pey
Marcel Pey i Puig (Cardona, Bages 1948). És poeta, fotograf i cineasta. Influit per la cultura anglosaxona i interessat per les tecniques experimentals, la seva obra va en paral·lel als principals corrents artístics i d’avantguarda del país.
L’obra de Marcel Pey beu d’una iconografia basada en vídeos, polaroids, fotomuntatges, pistoles, ganivets, violencia i elements fetitxes, aplicant la seva visió personal de la realitat a totes les seves facetes artístiques: poesia, fotografia i cinema.
De la seva obra poetica en destaca Blind Machine (1971), Ash (1974), Anamorfosis (1974), El poema de Candy Darling (1975), Scarlett (1976), Alone (1978), Tenebrae (1983), A Noise in the Night (1983-1987), entre d’altres. L’obra fílmica comença als anys setanta amb una clara vocació underground, i influida per artistes com Andy Warhol o Philippe Garrel. En destaquen pel·lícules com L’ull cibernetic (1977) i Overkill (1977).
La seva obra plastica comença en la decada dels vuitanta i es centra principalment en treballs sobre suport fotografic com ara polaroids o grans formats. Algunes d’aquestes peces es van poder veure en exposicions individuals com ara L’Âge d’Or (1983), Beat of Blood (1989), Blade Fever (1991), Art is Hell (1992), 516 West, 25 th street (1992), Re-inserts (1996), Murder Inc (1997) o Black Japan (1998). Gran part de la seva obra plastica es troba a la col·lecció Rafael Tous i s’ha pogut veure en espais com l’antiga Sala Metronom o el MACBA.



Vanessa Pey
Vanessa Pey, 1973
Llicenciada en Dret per la UPF de Barcelona, ha estat guanyadora del Premi Adquisició 2005 de l’Ajuntament de Reus, la Beca d’Arts Visuals dels Premis Reus 2001 i 1997, seleccionada en el Premi Guasch-Coranty 2005 i 2001 del Museu de Valls i en el XXXVIII Certamen Internacional d’Arts Plastiques de Pollença 20a01, entre d’altres.
Ha realitzat les següents exposicions: —individuals— Der Schrei des Myrtes (Galeria Metropolitana, Barcelona 2004), Torso der Nacht (Fotodelux, Lleida 2003), Nackt und ewig (Capella de Sant Roc, Valls 2003), Opium, (Galeria Ferran Cano, Palma de Mallorca 2001), Säulen der Zärtlichkeit (Primavera Fotografica 2000), Asche der Zeit (Galeria Metropolitana, 2000), Suspirium (Metronom, 1999) i —col·lectives— Breda Photo, (Galeria Stima, Breda 2003), L’Art a Valls. De la postguerra a l’actualitat (Museu de Valls, 2003), XV Encontros da Imagem (Galeria Dos Coimbras, Braga 2002), Primavera Fotografica 2002, 46e Salon de Montrouge, (Montrouge 2001), Fragments. Fotografes. Nova Generació (Museu de Granollers 2000), Animus Animas. Fragments (Metronom 1996).
Així mateix ha participat a les fires Art Cologne en les edicions des del 1998 al 2005 i a Arco en les edicions des del 1999 al 2004.

Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici