Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Ievgueni Xvarts
Tres peces teatrals

Ievgueni Xvarts
Joan Casas (traducció)
Nina Avrova (traducció)


  
Temàtiques:  
Idioma:  
Català
Col·lecció:  
Volum:  
21
Enquadernació:  
Rústica
Edició:  
Febrer 2021
Format:  
170 x 240
Tintes:  
Negre
Pàgines:  
176
ISBN:  
978-84-123179-1-6
Preu:  
24 €
Stock:  
Disponible


Les obres de Xvarts, tanmateix, demostren que els contes infantils no són tan blancs i neutrals com ens po-dríem pensar. L'ombra (1940), sobre el tema de l'home que perd la seva ombra que havien desenvolupat Von Chamisso i Andersen, pot ser llegit com una faula sobre la pèrdua de la pròpia dignitat, i va ser prohibida just després de la seva estrena El drac es va estrenar a Moscou l'agost de 1944, quan l'exèrcit soviètic avançava cap a Alemanya, i se suposava que era una crítica del totalitarisme nazi. Però algú hi devia veure uns bigotis més poderosos que els de Hitler, i va ser prohibida sense que tornés a pujar a cap escenari fins el 1962. El miracle ordinari (1956), escrit el mateix any del 20è congrés del PCUS, el de la desestalinització, és una paràbola romàntica i divertida sobre els capritxos dels creadors i les relacions entre ells i les seves criatures, i encara va ser objecte de dos tractaments cinematogràfics de gran èxit després de la mort del seu autor, els anys 1964 i 1978. The publication was effected under the auspices of the Mikhail Prokhorov Foundation TRANSCRIPT Programme to Support Translations of Russian Literature

The publication was effected under the auspices of the Mikhail Prokhorov Foundation TRANSCRIPT Programme to Support Translations of Russian Literature






Ievgueni Xvarts
Ievgueni Xvarts (1896-1958) va començar la seva carrera literària als anys 20 del segle passat com a autor de contes infantils que es publicaven a les revistes «Eriçó» i «Lluer» i més tard va escriure les seves primeres obres de teatre «Underwood» (1929) i «Tresor» (1934). Durant molts anys va col·laborar amb el Teatre del Jove Espectador i el Teatre de la Comèdia de Leningrad, així com amb els teatres de marionetes. Les seves obres permeten diferents propostes escèniques i desperten interès del públic fins al dia d’avui: a tall d’exemple - entre innombrables posades en escena d’«El drac» destaquen la del famós teatre de titelles de Serguei Obraztsov l’any 1980, la de l’estudi teatral experimental Iugo-Zapad l’any 1981 i la del Teatre d’Art de Moscou l’any 2017.
Va escriure peces de teatre basades en contes de Hans Cristian Andersen, com «El rei nu» (1934) i «La reina de les neus» (1938), i en arguments i personatges de rondalles russes, com «Els dos aurons» (1953). També va desenvolupar trames pròpies, com «El conte del temps perdut» (1940) i «La història d’una parella jove» (1955). Així mateix va ser autor de guions per a moltes pel·lícules, entre les quals destaca el «Don Quixot» de Grigori Kòzintsev (1957). Les pel·lícules basades en les seves obres o bé en els seus guions van gaudir d’una grandíssima popularitat a la Unió Soviètica.



Joan Casas




Nina Avrova


Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici