Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Musica Calestis
Reflexions sobre Música i Símbol

Josep Maria Gregori i Cifré


  
Tematiques:  
Idioma:  
Catala
Col·lecció:  
Enquadernació:  
Rústica.
Edició:  
setembre 2012
Format:  
17 x 24
Tintes:  
Negre.
Pàgines:  
176
ISBN:  
978-84-15248-89-7
Preu:  
18 €
Stock:  
No disponible


La representació simbolica que la música fa de la paraula assoleix la plenitud de la seva funció, quan el símbol sonor s’impregna de l’ale del seu arquetip, bo i escampant la seva energia arreu de la creació. El símbol imanta les emanacions de les meravelles de la Mvsica Calestis a fi de suscitar en l’ésser la vibració del seu sensor més íntim i ocult. A l’Antiguitat, les Muses revelaven als seus aedes la naturalesa de les realitats sobrenaturals per guiar els homes pels camins de l’art i la Saviesa. El seu cant olímpic ressona en la theoria de les esferes de la tradició pitagorico-platonica i en la magia del cant orfic, fins que la seva inspiració cedí el pas a l’Esperit Sant en les fonts patrístiques de la sacralitat medieval i en el repertori dels humanistes del Renaixement, avids d’una prisca theologia. El testimoniatge d’aquesta presencia es féu també pales en els compositors del Romanticisme, els quals anhelaven retrobar el sentit profund de l’art…, de l’art que, com deia L. Cattiaux al segle xx, «consisteix a fer apareixer el sobrenatural ocult en el natural.»



Josep Maria Gregori i Cifré
Josep Maria Gregori i Cifré (Igualada, 1954) és musicoleg i cantant. La seva formació musicologica es forja a la Universitat Autonoma de Barcelona, on es llicencia el 1977 amb una tesina sobre l’obra compositiva de Joan Crisostom Ripolles (1678-1746), i s’hi doctora el 1986 amb la tesi La música del Renaixement a la catedral de Barcelona, 1450-1582. Des de 1978 exerceix la docencia a la Universitat Autonoma de Barcelona, d’on és catedratic de Patrimoni Musical. Ha rebut diversos guardons d’investigació musicologica, com els premis Higini Angles (1977), Fundació Güell (1982), Emili Pujol (1991), Fundació Ernest Lluch (2008) i Beca E. Lluch Ciutat d’Olot (2010). La seva recerca musicologica compren aspectes historics i interpretatius de la música dels segles XV al XVIII i temes de pensament i estetica musicals, sobre els quals ha publicat un centenar de treballs. El 2002 va iniciar el projecte IFMuC aplicat a la catalogació dels fons musicals de Catalunya, gracies al qual han vist la llum 11 fons publicats en 6 volums. En la vessant artística es forma amb el P. Robert de la Riba, estudia cant amb Montserrat Pueyo i Jordi Albareda als Conservatoris Professionals de Terrassa i Badalona, i es perfecciona amb Xavier Torra. Canta amb La Capella Reial de Catalunya de Jordi Savall des de 1987, el grup Exaudi nos, i ofereix recitals de música sacra dels segles XVI al XVIII amb diversos organistes.

Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici