Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Apatxes


Helena Tornero Brugués


  
Temàtiques:  
Premis:  
II PREMI 14 D’ABRIL
Idioma:  
Català
Col·lecció:  
Volum:  
68
Enquadernació:  
Rústica
Edició:  
desembre 2009
Format:  
12 x 16,5
Tintes:  
Negre
Pàgines:  
144
ISBN:  
978-84-92839-20-9
Preu:  
10 €
Stock:  
Disponible


“Tota ocupació estrangera és una intromissió brutal, massiva, a la vida d’una societat. Imposa una autoritat i exigeix una obediencia que ja no es fonamenten ni en la tradició ni en el consens. Pertorba les xarxes i les rutines de la vida col·lectiva, posa a grups i a individus davant de decisions a les quals les circumstancies confereixen gravetat.” En un país en guerra hi ha poques opcions: atacar, fugir, resistir. I ser un apatxe. Gabriel ha decidit ser un apatxe. El seu pare desaparegut li va deixar un diccionari.Amb aquest llibre, Gabriel aviat s’adona que els adults sovint no saben quin és el significat exacte de les paraules. Amb l’arribada dels soldats al poble apareixen noves paraules. Aviat pengen tot de cartells pels carrers, molts amb la paraula prohibit a dalt de tot, amb lletres grosses. Pero al poble hi ha també un home estranger. Un home que va arribar una nit, misteriosament, fugint de la guerra del seu país. Ell diu que és fuster, pero en Gabriel té la seva propia teoria. Apatxes parla de la lluita de les persones amb les seves emocions en un entorn –la guerra– que per definició nega la seva existencia i del preu, no sempre clar, dels ideals. Pero sobretot és una crida al poder de la imaginació com a arma indestructible per a la construcció d’un món lluny de la violencia.




Helena Tornero Brugués
Figueres, 1973. Diplomada en turisme per la UdG i llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona. En teatre ha escrit El Vals de la Garrafa  (Premi Joan Santamaria 2002), Les Madames  (2003), Babybird  (Finalista Premis Romea 2006),  Submergir-se en l’aigua  (Premi SGAE de Teatre Juvenil 2007),  Suplicants  (Festival Temporada Alta 2008),  De música i d’homes  (Teatre Tantarantana 2009), Apatxes (Premi de Teatre 14 d’Abril 2009), De-sideris (looking for happiness) (Teatre de Ponent 2010), You’ re pretty and I’m drunk  (Teatre Lliure 2011),  Sota l’ombra d’un bell arbre (the future is unwritten)  (Festival ACERT, Portugal 2012),  Ahir  (Theatre Uncut, Young Vic Theatre, Londres 2012),   No parlis amb estranys (fragments de memòria)  (Teatre Nacional de Catalunya 2013),  Búnquer (com la grisa majoria dels mortals)  (Festival Grec de Barcelona 2013),  Love & fascism  (Festival Internacional de Teatre d’Istanbul, 2014),  Carmen aux enfers, dins la producció d’Òpera de Butxaca i Nova Creació Barcelona,  4Carmen  (Festival Internacional de Peralada, Agost 2015) i l’òpera  disPLACE (Musiktheatertage de Viena, setembre 2015). Els seus darrers treballs en teatre són la dramatúrgia de  Vingt-trois avril mille-six-cent-seize  a partir de les obres de William Shakespeare (Théâtre Pitoëff, Ginebra, Abril 2016),  Run like a girl (Varietats Pop)  (Teatre Eòlia, Maig 2016) i  Una conferència ballada (Mercat de les Flors, Maig 2016). Els seus textos s’han estrenat a França, Anglaterra, Grècia, Mèxic, Portugal i Turquia.



Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici