Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   L’art de la comedia


Eduardo De Filippo
Xavier Albertí (traducció)


  
Tematiques:  
Titol original:  
L’arte della commedia
Idioma:  
Catala
Col·lecció:  
Volum:  
134
Enquadernació:  
Rústica.
Edició:  
novembre 2014
Format:  
12 x 16,5
Tintes:  
Negre.
Pàgines:  
108
ISBN:  
978-84-94323-86-7
Preu:  
12 €
Stock:  
Disponible


En una ciutat de províncies italiana, el nou prefecte es disposa a rebre les visites del seu primer dia de feina. Per distreure’s una estona, acceptara escoltar el director d’una tropa ambulant que ha perdut el seu teatret a causa d’un incendi, i que pretén convidar-lo a assistir al seu espectacle per tal que el nou dirigent, amb la seva presencia, demostri a la ciutadania que aquell art encara té una gran importancia social. Després d’una apassionada controversia en que polític i humorista només faran paleses les seves desavinences, l’artista s’endura per error la llista de visites que encara ha de rebre el prefecte, i sortira per la porta amenaçant de fer que la seva família teatral converteixi aquella sala d’audiencies en una zona d’incerteses sobre les diferents realitats que des d’aleshores visitaran l’espai públic.
Quan Eduardo De Filippo escriu aquesta extraordinaria comedia, s’esta començant a articular una nova cultura de masses que s’esforçara per convertir les arts audiovisuals en un poderós instrument de distracció col·lectiva al servei del Poder, en un passatemps capaç de sobreestimular la ciutadania amb l’afany d’instal·lar-la en actituds acomodatícies que siguin cada cop menys crítiques amb els nous regims.
L’art de la comedia és un dels més brillants homenatges que s’han fet mai a l’art del teatre i planteja un debat que encara resulta perfectament vigent sobre la funció de les arts esceniques en la nostra societat.




Eduardo De Filippo
Eduardo De Filippo. Al llarg de la seva vida va treballar com a actor, primer en la companyia familiar i posteriorment en companyies propies que van tenir gran exit de públic a Italia.
Entre la seva extensa producció dramatica destaquen les obres Natale in Casa Cupiello (1931), Questi fantasmi (1946), La grande magia (1948), La paura numero uno (1951), Mia famiglia (1953), Bene mio, core mio (1956), Sabato, domenica e lunedi (1959), L’arte della commedia (1964), Il contratto (1967), Il monumento (1970) o Gli esami non finiscono mai (1973).
En l’ambit del cinema va ser actor, director, productor i guionista, de vegades amb treballs de gran renom internacional com és el cas de l’adaptació feta per ell mateix de la seva obra Filumena Marturano, que Vittorio de Sica va dirigir amb el títol de Matrimonio all’italiana (1964).




Xavier Albertí
Xavier Albertí i Gallart (Lloret de Mar, Selva, 8 d’octubre de 1962) és director d’escena, actor, gestor teatral, compositor i actual director artístic del Teatre Nacional de Catalunya

Titulat superior en Direcció Escenica per l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona i la Universitat Autonoma de Barcelona. Des de 1996 i fins a 1999 va dirigir el Festival Grec de Barcelona, i des del 2004 i fins al 2006 va dirigir l’area de creació de l’Institut Ramon Llull. Va ser director de serveis culturals de l’Institut del Teatre de Barcelona, on també ha estat docent i coordinador pedagogic del Conservatori Superior de Dansa. També ha estat docent a l’Obrador de la Sala Beckett, l’obrador d’estiu a Argelaguer, la Universitat d’estiu Menéndez Pelayo, la Universitat de Girona i la Universitat de Lleida.

Durant els anys de formació, va realitzar estudis de piano i de composició musical amb Luis de Pablo, Cristobal Halffter, Tomás Marco, Helmuth Lachenmann, Bernaola, Armando Gentilucci o Karl-Heinz Stockhausen. Té composicions estrenades a diversos Festivals de Música Contemporania.

El 2007 va treballar conjuntament amb Pere Portabella i Carles Santos en el guió de la pel·lícula El silenci abans de Bach. Aquest mateix any va dirigir el recital de poesia catalana amb Lou Reed, Laurie Anderson i Patti Smith, dins la mostra de cultura catalana de Nova York Made in Catalunya al Baryshnikov Art Center. El 2008 va fundar amb Lluisa Cunillé la companyia La Reina de la nit.

>Ha dirigit i publicat l’obra dramatica Hedda Gabler sobre textos de Henrik Ibsen, 1993, Macbeth o Macbetto sobre textos de William Shakespeare, 1997 i Hamlet sobre textos de William Shakespeare i Jules Laforque. Ha compost tres sardanes.

El 2013 va assumir la direcció artística del Teatre Nacional de Catalunya. Durant el seu primer any va aconseguir mantenir una ocupació mitjana del 69%

Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici