Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Combat
(L’última cinta de Maria Callas)

Manuel Molins


  
Tematiques:  
Premis:  
XVII Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians
Idioma:  
Catala
Col·lecció:  
Volum:  
35
Enquadernació:  
Rústica.
Edició:  
octubre 2006
Format:  
12 x 16,5
Tintes:  
Negre.
Pàgines:  
96
ISBN:  
9788496639304
Preu:  
9 €
Stock:  
Disponible


COMBAT (l’última cinta de Maria Callas) ens presenta la lluita interior entre CALLAS, la gran diva de l’opera del segle XX, i MARIA, la part ocultada, fosca i vulgar de la dona pública. No es tracta, doncs, d’una proposta sobre la biografia de la gran soprano grega, nascuda a Nova York de pares immigrants en 1924 i morta a París en 1977. De fet, la vida i l’obra de l’artista funcionen com una gran metafora del món escindit i fragmentat de la modernitat, que alguns s’entesten a mantenir encara d’una manera artificial entre Eix del Bé i Eix del Mal, nord-sud, etc. Una divisió, escissió o fragmentació que té també el seu correlat en la manera com pensem el nostre jo: anima/cos; Jekyll/Hyde... A partir d’una anecdota biografica real, la passió de la diva solitaria per gravar cintes magnetofoniques en els darrers anys de la seua vida, l’obra ficciona una suposada cinta final on MARIA i CALLAS retroben el seu equilibri i acaben amb la falsa divisió i fragmentació que sovint ens turmenta. D’aquesta manera, l’enfrontament entre MARIA i CALLAS esdevé la darrera manifestació del combat de l’artista modern; un artista que, segons Baudelaire, només és artista «a condició de ser doble». L’obra ens ofereix també una gran diversitat d’escriptures, des de la tecnica de «la paraula interior» de Joyce aplicada al teatre, fins al dialeg més o menys convencional, els monolegs, la prosa i el vers lliure. Una escriptura calidoscopica per a un món múltiple, no bipolar sinó multipolar, el qual exigeix també una nova visió del propi jo, el jo múltiple que somiaren alguns poetes com Fernando Pessoa, per instaurar un món realment més lliure i democratic.




Manuel Molins
És dramaturg i professor valencia de cultura catalana. Va ser fundador i director del Grup 49 de teatre, un dels grups més significatius del Teatre Independent al País Valencia. Ha publicat entre altres, obres com Quatre histories d’amor per a la reina germana, Centaures, Tango, Trilogia d’exilis, Ni tan alts ni tan rics, Ombres de la ciutat, Shakespeare (la dona silenciada), Abú magrib, Elisa, Monopatins (Skaters), Déus dies i treballs o Blut und Boden (Sang i Patria), a més d’algunes obres infantils i peces breus com ara L’amant del paradís, Tanger, Happy birthday to you o La música de les esferes. Ha estat traduit a l’angles, el francés o l’eslovenc. Ha obtingut diversos premis com el Ciutat de Granollers, Ciutat d’Alcoi, Ciutat de Valencia, Premi dels Escriptors Valencians o el Premi de la Crítica. I amb aquesta obra, BAGDAD (dones al jardí), escrita en la variant valenciana de la nostra llengua, va guanyar el Premi Ramon Vinyes 2010.

Ha participat en nombrosos congressos, col·loquis, encontres i cursos de teatre.

Va ser membre del Consell Assessor de TGV i de la Comissió de Dramatúrgia del CDGV. També ha realitzat diferents treballs de direcció escenica, col·laborant amb la premsa (El temps, Levante. El mercantil valenciano...) i ha publicat materials d’assaig o d’ensenyament com Alternatives dramatúrgiques del teatre valencia, L’experiencia del teatre i la prosodia valenciana, El teatre de Vicent A. Estellés, Et verbum caro factum est, El discurs literari o Una cruel estulticia (Teatre, Guerra i Veritat). Malgrat tot, la seua és l’obra d’un autentic «freelance».

Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici