Novetats | Temàtiques | Col·leccions |

ATENCIÓ. Tenim problemes amb les paraules accentuades, estem treballant per solucionar-ho.



   Llvm


Sandra Genís
Albert Mestres


  
Tematiques:  
Idioma:  
Catala
Col·lecció:  
Volum:  
21
Enquadernació:  
Rústica.
Edició:  
maig 2007
Format:  
12,5 x 15
Tintes:  
Color.
Pàgines:  
88
ISBN:  
9788496639362
Preu:  
9 €
Stock:  
Disponible


Llvm no és la unió de dos treballs independents, sinó una obra a quatre mans. Partint de zero i d’allo que poden compartir la poesia i la fotografia, hem treballat conjuntament cadascú la seva disciplina. No es tracta, doncs, de l’habitual acarament de poemes i fotografies, ni d’il·lustrar poemes amb fotografies o fotografies amb poemes. L’un fa una especulació poetica sobre la llum mentre que l’altre treballa la fotografia de l’ombra, el revers de la llum. Així, Llvm es divideix en tres capítols. Al primer la fotografia s’ha fet a partir dels poemes, al segon la poesia s’ha fet a partir de les fotografies i, finalment, el tercer constitueix un poema fotografic.



Sandra Genís
Figueres, 1971, Llicenciada en historia de l’art per la Universitat Autonoma de Barcelona (1993), cursa estudis de fotografia a l’Institut d’Estudis Fotografics de Catalunya (1996). El 1993 participa en l’exposició col.lectiva “Tot l’espai”, a la Universitat Autonoma de Barcelona. L’any següent col.labora en d’altres mostres a la Universitat de Lleida, Vespella de Gaia, al Museu d’Art de Girona i a “Terra, la mutació artística del paisatge” (UAB). D’aquesta epoca són obres com Porta (1992), El mur de l’Autonoma (1993) o La persistencia de la memoria (1994). El 1996 realitza Origen, serie limitada de fotogrames que l’Ajuntament de Figueres utilitza com a regal institucional. El 1997 fa l’exposició individual “Tanatogrames”, a la Galeria Canaleta de Figueres i guanya el premi de fotografia concedit pel Museu de la Taronja de Borriana. El 1999 inaugura a Figueres la peça dedicada la Dona treballadora (escultura metal.lica amb gravat fotografic) i participa en la mostra ”Transart”, al Museu de l’Emporda. D’aquesta epoca és la serie Mascares. Amb l’inici del nou segle, s’endinsa en l’ambit del dibuix i la literatura; camp, aquest darrer, en que ha guanyat el premi “Manuel de Pedrolo” (Lleida).




Albert Mestres
Albert Mestres (1960) ha publicat els llibres de poesia O res (1991), A sac (1999) i Tres (2001), les novel·les Ales de cera (1996), La ela de Milet (1998) i La tercera persona (2001), els reculls de contes Vides de tants (2000) i El conte de la llacuna. Mites i llegendes dels indis huave (2000), els textos dramatics La bufa (1998), Dramatic i altres peces (2002) i Vides de tants (2003), i juntament amb Monica Piera El moble a Catalunya. L’espai domestic del gotic al modernisme (1999).
Ha col·laborat amb els grups Zootrop, la Fura dels Baus i OOFF Companyia i ha estrenat l’opera La petita bufa (1995), la contafaula La llet del paradís (1996), les actuacions poetiques Comedia (1998) i Paradís (2003), els espectacles Opsis (2001) i Salt al buit (2003), les obres Dramatic (2002), Vides de tants (2003) i Peça cua per a l’ “informe per a una academia” de Franz Kafka (2004), i el concert- recital El rastre d’Orfeu (2002). Ha dirigit Do’m d’E. Casases (2003) i Informe per a una academia de Franz Kafka amb cua d’Albert Mestres (2004), i ha codirigit Sata-Suite Bufa-na de J. Brossa i J.M. Mestres Quadreny (2002).
Ha traduit el marques de Sade, Villiers de L’Isle- Adam, Marcial, T. Landolfi, C. Nodier, G. Steiner, F. Pessoa, A. Barrico, J. Worms i D. Edwards.


Tots els Drets Reservats .
Premsa | Contactar | Condicions de compra | Accés professionals | Qui som? | On som? | Inici